Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ne každý si může dovolit kvalitní potraviny

Ani sámošku tam neměli. Musel jsem si objednat u pultu. Inu venkov … Povídám žertem „Med za stovku a chleba za bůra. A klidně mi dejte ten z Číny“. Prodavačka ani nemrkla, jen se usmála „potraviny nejsou kolíčky na prádlo."

Natřela mi to a ještě nebyl konec. „Pro laciné věci si musíte do města, do hypermarketů“. „Copak vy tu nešetříte?“ „Šetříme, ale ne na jídle. Ty kolíčky z Číny nebo odkud tu mám nebo sirky z Indie. Ale jídlo máme jen naše. Tady si každý krmí prase, na zahrádce má svoji zeleninu, vlastní ovoce … Jestli chcete, mám tu med od místního včelaře za 150 a chleba z domácí pekárny za Lhoty za 32. Ten med je od mého muže a i on musí měnit úly za nové, aby byly včely v čistém a zdravém. A jaké včely, takový med“. Na tolik informací a komunikace u pokladny u pásu nejsem zvyklý. Tam mi stačí, když mi pokladní sdělí lámanou češtinou celkovou sumu. Cítil jsem se najednou nejistý a ona mi připadala  naopak velmi silná a v naprosté pohodě. V našem hypermarketu to obyčejně bývá naopak.

Obchod byl prázdný, jedna paní odešla těsně přede mnou. A tak paní povídala „ a co s těmi penězi děláte, když je v městě ušetříte“. „Užívám si je“ rozzářil jsem se. „Můžu chodit do fitka, jezdit na výlety, dovolenou …“. „Jo a do lázní, kupovat výživové doplňky s vitamíny, minerály a celkově si dávat tělo dohromady po laciné stravě …“. Až mě začínala popadat zlost. To snad je neúcta k zákazníkovi. Potopím ji tím, že si nic nekoupím! A je to ať zkrachuje! To by si u nás prodavačka nedovolila říct. Ta vzorně celou dobu mlčí.

Ale pak jsem se rozhodl, že ji přeci jen utluču argumenty. „a jestlipak víte, kdo peče nejlepší buchty“. Vzpomněl jsem si na pekárnu, která je přímo v hypermarketu. „Vaše babička“. Zcela mne odzbrojila.

„No ale vy si doma také všechno chováte a pěstujete, abyste ušetřili“ zmohl jsem se na poslední odpor. „A myslíte, že kdybychom započítali do ceny svůj čas a nájem pozemku, že to bude levnější. Kdybych šla místo práce na zahrádce nebo krmení prasete do fabriky, vydělala bych si víc. Ale takhle vím, co jím. Ale ne každý si může dovolit kvalitní potraviny. Musí na to mít především v hlavě. Co sním, to ve mně zůstane. Já teď musím zavřít, ale jestli chcete pojďte se mnou a moje babička  vám prodá domácí vajíčka, ať nejdete domů s prázdnou“. 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimír Glaser | úterý 21.6.2016 7:33 | karma článku: 34,29 | přečteno: 1933x
  • Další články autora

Vladimír Glaser

Internetový kurz na pilota dopravního letadla

Sen každého kluka! A jen za pár tisíc (konkrétně 499,99 EUR). Nabídku jsem s radostí sobě vlastní uvítal, zaplatil, podepsal prohlášení o zdravotní stavu a způsobilosti, upravil si křeslo u počítače do vzletové polohy a hurá na to

17.9.2019 v 7:55 | Karma: 14,90 | Přečteno: 936x | Diskuse| Cestování

Vladimír Glaser

Zákaz sbírání hub v lesích

Uposlechli jsme výzev v televizi a facebooku a vyrazili na houby. Nožíky, košíky, tašky a svačinu. Z kraje nic moc. Jen jedna babka a to ještě se řvoucími vnoučaty a malým psíkem. Postupně se ale objevily se i první hříbky.

16.8.2019 v 13:54 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2019x | Diskuse| Hobby

Vladimír Glaser

Dědečkův osmimetrový středověk

Bezprostřednost dětí a jejich výroky jsou jednou z věcí, které mne drží v tomto bláznivém světě nad vodou. „To znám, to je jabloň“ vykřikl asi čtyřletý chlapeček, když viděl vánoční stromek (smrček) ozdobený jablíčky. A "znal" víc

29.11.2016 v 0:07 | Karma: 13,38 | Přečteno: 243x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Vladimír Glaser

Včelaři krmí včely czkrem a tím šidí zákazníky

Po celé léto včelaři zuřivě vyhledávají slevy a pak krouží s nákupním vozíkem několikrát supermarketem a vykupují nejlevnější cukr na trhu. Ten pak rozpustí ve vodě a překrmují jím včely. Lidem pak prodávají předražený med plný c

6.9.2016 v 7:34 | Karma: 28,74 | Přečteno: 2093x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Vladimír Glaser

Potká Čech Islanďana …

Český fotbalista v saku, kravatě, s elegantním plným kufříkem a výrazem pokerového hráče. Islanďan v propoceném tričku, několika šrámy, rozcuchanými vlasy, unavený, ale s úsměvem od ucha k uchu.

28.6.2016 v 7:23 | Karma: 32,98 | Přečteno: 1593x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás souhlasil s návrhem na příměří. Může jít o lest, píší v Izraeli

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  20:59

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1872x
Když jsem jako kluk na něco nadával, babička mi říkala "Mlč, co jsi udělal pro to, aby to bylo lepší!". A měla pravdu. Tak teď radši něco dělám, i když to není dokonalé.

Seznam rubrik